Onbeperkt bellen kan weleens een optie zijn als uw kind teveel (gaat) bellen. Is uw kind niet meer weg te slaan of verwacht u dat uw zoon of dochter niet met vrienden uren lang gaat bellen?
50 of 500 belminuten?
Bij iedere aanbieder kunt u zelf bepalen hoeveel belminuten u standaard in het abonnement wilt hebben. Dit varieert van 50 minuten tot 500 en alle stappen daar tussenin. Voordat u een abonnement afsluit is het aan te raden om bij de aanbieder te kijken wat de mogelijkheden zijn om het aantal belminuten hoger of lager te zetten nadat u het abonnement heeft afgesloten. Bij een sim-only heeft u vaak de vrijheid om de belminuten nog omlaag te zetten terwijl dit bij een abonnement + toestel vaak niet mogelijk is. Het aantal belminuten verhogen is wél altijd mogelijk.
Gaat u voor een abonnement in combinatie met een toestel dan kunt u dus laag inzetten met het aantal belminuten. Belt uw zoon of dochter teveel dan kunt u het aantal belminuten hoger zetten. Bij de meeste aanbieders kan ten alle tijden en kunt u via een app of klantensite monitoren hoeveel minuten uw kind verbruikt.
Bij een sim-only kunt u gerust hoog inzetten en aan het einde van de maand eventueel verlagen indien uw kind niet alle belminuten heeft opgebeld.
Hou er in ieder geval rekening mee dat uw kind bij de eerste telefoon vaak in het begin wat meer zal bellen / sms-en. Dit omdat het hun eerste telefoon is en ze willen dan natuurlijk iedereen die laten weten.
Onbeperkt bellen een optie?
Blijkt het achteraf dat uw kind enorm veel belt, en u bent hiermee akkoord? Dan is een onbeperkt bellen abonnement een optie. Zo heeft u bijvoorbeeld bij Simpel.nl een onbeperkt bellen abonnement voor € 20,- per maand.